10.02.2022, Просмотров: 283

Щодо передачі комунального майна в оперативне управління закладів освіти

До редакції «Баланс-Бюджет» звернулась Комунальна установа з питанням:

В 2020 році була створена міська рада, рішенням сесії передано в оперативне управління все майно закладів освіти, яке перебуває в їх користуванні.

Чи правомірні дії комунальної установи щодо заключення договорів матеріальної відповідальності з директорами шкіл, які не є працівниками комунальної установи?

Якщо ні, то який правочин має бути здійснено між комунальною установою та школою з метою забезпечення збереження майна?

 

 

Комментарии 2

  • Олена Афоніна
    Удален автором комментария
  • Олена Афоніна
    1. Відповідно до ст. 135¹ КЗпП письмовий договір про повну матеріальну відповідальність може бути укладено підприємством, установою, організацією з працівником, який досяг вісімнадцятирічного віку та, зокрема, займає посаду або виконує роботу, безпосередньо пов’язану із зберіганням, обробкою, продажем (відпуском), перевезенням або використанням у процесі виробництва переданих йому цінностей. Посада і робота такого працівника має бути передбачена в Переліку посад і робіт, які заміщають або виконують робітники, з якими підприємство, установа, організація уклали письмові договори про повну матеріальну відповідальність за забезпечення збереження цінностей, які були передані їм для збереження, обробки, продажу, перевезення або застосування в процесі виробництва, затвердженому постановою Державного комітету Ради Міністрів СРСР з праці та соціальних питань і Секретаріату Всесоюзної центральної ради професійних спілок від 28.12.1977 № 447/24.
    Зазначений документ, який є чинним і на сьогодні, не містить посади директора школи, як працівника, з яким може бути укладено договір про повну матеріальну відповідальність.
    2. На нашу думку, питання матеріальної відповідальності за користування майном, переданим в оперативне управління вашій комунальній установі має бути врегульовано відповідним документом:
    • положенням про порядок передачі та закріплення майна територіальної громади за підприємствами, установами, організаціями на правах господарського відання або оперативного управління;
    • договором про закріплення майна комунальної власності територіальної громади на праві оперативною управління.
    Як правило, зазначені документи відповідні ради розробляють та затверджують ще початку процесу передачі майна ТГ в оперативне управління або господарське відання підприємствам, установам, організаціям.
    Тому радимо шукати відповідь у зазначених документах, а у випадку їх відсутності — звернутись за офіційними роз’ясненнями до юридичної служби міської ради.

Наверх