До редакції «Баланс-Бюджет» звернулась Комунальна установа з питанням:
В 2020 році була створена міська рада, рішенням сесії передано в оперативне управління все майно закладів освіти, яке перебуває в їх користуванні.
Чи правомірні дії комунальної установи щодо заключення договорів матеріальної відповідальності з директорами шкіл, які не є працівниками комунальної установи?
Якщо ні, то який правочин має бути здійснено між комунальною установою та школою з метою забезпечення збереження майна?
Зазначений документ, який є чинним і на сьогодні, не містить посади директора школи, як працівника, з яким може бути укладено договір про повну матеріальну відповідальність.
2. На нашу думку, питання матеріальної відповідальності за користування майном, переданим в оперативне управління вашій комунальній установі має бути врегульовано відповідним документом:
• положенням про порядок передачі та закріплення майна територіальної громади за підприємствами, установами, організаціями на правах господарського відання або оперативного управління;
• договором про закріплення майна комунальної власності територіальної громади на праві оперативною управління.
Як правило, зазначені документи відповідні ради розробляють та затверджують ще початку процесу передачі майна ТГ в оперативне управління або господарське відання підприємствам, установам, організаціям.
Тому радимо шукати відповідь у зазначених документах, а у випадку їх відсутності — звернутись за офіційними роз’ясненнями до юридичної служби міської ради.